Zoeken in deze blog

maandag 13 april 2020

De oude blogs van gergn teruggevonden

Het blijkt dat de enkele blogs die ik in 2013/2014 hier had gemaakt, nog steeds beschikbaar zijn. Die maakte ik indertijd als probeersel. Daarna ben ik overgestapt naar de blog van Gandi. Die van blogger.com (een dochter van Google) ben ik daarna helemaal vergeten. Nu Gandi stopt, ben ik weer naar alternatieven aan het zoeken. Ik stuitte op Google Sites, dat ik vroeger ook heb gebruikt. Maar de laatste maanden heeft alles stilgelegen. 

Het voordeel van het indienen van blogs per mail is dat ik zo invallen, die ik niet wil vergeten en die openbaar mogen zijn, zo met elk van mijn i-tools kan aanmaken en probleemloos publiceren. Als ik bijvoorbeeld aan het knutselen ben aan een PC met kuren en het probleem heb opgelost, kan ik de oplossing als dagboek in een blog publiceren. En eventueel later editen. Handig.

Ook handig om vakantie-ervaringen te publiceren. Tijdens de reis alleen tekstberichten plaatsen en na thuiskomst of op een rustig moment tijdens de vakantie via de editor bewerken en foto's toevoegen. 

Gelukkig heb ik voldoende gmailadressen om verschillende blogs te maken.  En misschien werkt de plustruc wel, om met één gmailadres verschillende blogs bij te houden. Iets om later te proberen.

Ook moet ik nog uitzoeken of ik blogs kan beschermen met een wachtwoord. Dan kan je per werkgroep of bestuur informatie uitwisselen. De secretaris of projectleider is de eigenaar van de blog en kan bijdragen bewerken, in andere documenten verwerken of wissen. Een en ander als alternatief voor mail of WhatsApp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten