Zoeken in deze blog

maandag 13 juli 2020

blog.weggevertje.com per 30 juni 2020 verdwenen en op 13 juli 2020 herboren via blogspot.com

Zoals maanden tevoren aangekondigd, heeft mijn provider op 30 juni 2020 mijn blog.weggevertje.com gewist. Deze site: https://weggevertje.blogspot.com komt daarvoor in de plaats. Wel met de kanttekening dat ik in december 2019 al ben gestopt met dagelijks testen van het weggevertje van de dag van giveawayoftheday.com.

Op 22-2-2020 heb ik een snapshot van blog.weggevertje.com gemaakt. Zie

Alleen als het weggevertje van de dag mij persoonlijk interesseert èn de licentie niet tijdgebonden is, zal ik het uitproberen. Of ik er dan wat hier over zal schrijven, hangt vervolgens af van de beschikbare tijd. Want ik heb vele hobby's en flink wat vrijwilligerswerkzaamheden.

Inmiddels laat  ik via mijn provider de url blog.weggevertje.com doorverwijzen naar https://weggevertje.blogspot.com. Dat werkt dus wel. Is mij dat €15 per jaar waard?

Ik kan via mijn provider voor €3 per maand excl BTW wel een blog maken, maar dan moet ik een opmaaktaal leren. Blogspot.com cq blogger.com van Google kost mij niets (behalve de €20 per jaar die ik voor 100 GB opslag betaal) en ik hoef geen opmaaktaal te leren. En ik kan zoveel blogs aanmaken als ik wil ...

Jammer dat de bezoeker hier geen commentaar kan plaatsen. Dat kan wel op 

Erg verwarrend allemaal voor iemand die op weg is naar zijn achtste kruisje. En nooit op de kleuterschool knippen en plakken heeft geleerd.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerder gepost op 4/13/20 11:21 AM

 Ook per mail kan ik iets posten. Dat kan makkelijk zijn, als ik niet wil 
of kan inloggen. Bijvoorbeeld omdat ik alleen een iPhone bij me heb. 

Ik kon kiezen om direct te publiceren of niet. Ik moet mailen naar 
krypteller.XXXXX@blogger.com

-- 
Met vriendelijke groet, 

krypteller aka gergn
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerder gepost op 4/13/20 10:37 AM

Mijn provider Gandi trekt binnenkort de stekker uit blog.weggevertje.com. Daarna is de laatste inhoud alleen nog maar via http://web.archive.org te zien.

De site https://sites.google.com/view/weggevertjes vervangt blog.weggevertje.com, maar dat werkt niet zo prettig. Belangrijkste beperking: de bezoeker kan niet reageren. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief. Misschien is dit wat.

Er is een mooie editor, met twee standen: Compose en HTML. In de Compose-stand kan ik de tekst eenvoudig opmaken en links, plaatjes en video's toevoegen. De editor lijkt op die van Google Sites. Logisch, want Blogger is ook een product van Google. Verschil is dat ik bij Google Sites alles opsla in een betaalde cloud van Google en Blogger lijkt gratis te zijn.

Verschil met Gandi is dat ik hier per pagina labels kan toevoegen. Ik hoef ze niet te selecteren uit een steeds langer wordende lijst. Wel kan ik de lijst van al gebruikte labels bekijken.

De teller van kijkers telt ook mijn eigen kijken. Dus onbruikbaar.

De naam van de auteur zie ik niet staan. Misschien invoeren in mijn profiel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten