Zoeken in deze blog

maandag 3 januari 2022

2022.01.03_2021.01.09_Magoshare Data Recovery 4.4 (Win&Mac)

Herstel verwijderde of ontoegankelijke bestanden van de harde schijf en opslagmedia👀

Magoshare Data Recovery is een van de meest krachtige harde schijf gegevensherstel software. Het kan niet alleen verwijderde bestanden herstellen, maar ook  bestanden die verloren zijn gegaan als gevolg van formatteren, herformatteren, wissen, logische fouten, harde schijf crashes, OS upgrade / herinstallatie, virusinfectie, partitieverlies, onverwacht verlies van toegang door plotselinge stroomuitval of ruw uitzetten van de PC en andere oorzaken.

U kunt alle bestandstypen herstellen van:
-Computer
-Harde Schijf
-USB-aandrijving
-Geheugenkaart
-Digitaal apparaat
-Andere opslagmedia.

NB: Levenslange licentie

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

 Systeemeisen: Windows 2000/Vista/ 7/ 8/8.1/10 en Windows Server (geen XP)

Licentievoorwaarden: levenslang, geen updates, geen commercieel gebruik

Versie 4.1 kregen we op 9 januari 2021, versie 3.2 op 14 januari 2019. Kent geen Nederlands. Een 32 Bitter. De programmamap is bruikbaar als semi-portable, mede omdat de activatie in de programmamap staat: in het bestand 

C:\Program Files (x86)\Magoshare\Magoshare Data Recovery\Configure.dat

Dat bevat tekst:

[register]
sn=CFVM*****KQ5
key=HDcpaU******K1dVOpq+E=

Wel iets vreemds gemerkt: de programmamap die ik oogstte van een virtuele W7 64 Pro doet het niet op een virtuele W7 Starter (een 32 bitter). Omgekeerd wel.

Bij een test op de virtuele W7 64 Pro viel me wat vreemds op. Die heeft een schijf van 25 GB, maar dan ruim 200.000 te redden bestanden vinden, die samen 80 GB beslaan. Onzin.

Je kan de te redden bestanden sorteren op type, plaats op de schijf en datum. Kan handig zijn, als je weet wat ongeveer de creatiedatum van het te redden bestand is. Het vond een paar bestanden van een mij onbekend type, mailbestanden van een Exchange server: .ebd.. Ik kon ze wel "redden", maar niet lezen met  met 2021.01 een gratis versie van exchange edb viewer.

Als ik de programmamap test op deze refurbished desktop, grijpt Windows Defender in er verbiedt het programma om "iets" in RAM te wijzigen. Foutje van mij: ik had de testmap op G: nog niet aangemerkt als een map waar Defender niet naar mag kijken, wel de testmap op M:, maar die niet-bestaande partitie gebruikte ik niet. Snel hersteld en het programma weer gestart. Nu krijg ik geen alarm van Defender. Mooi zo. Nu drie kwartier wachten tot de C-partitie van 250 GB met 560.513 gewiste bestanden volledig is onderzocht. Tegen die tijd is het eten klaar en zal ik dus pas over een aantal uren weer eens kijken... Er zijn uiteindelijk 557.569 bestanden gevonden, die bij elkaar een klein 190 GB omvatten. Ik kan lang niet alles herstellen. Hèt probleem is te ontdekken wat ik zou willen herstellen. En eentje die ik herstelde - een tekening van de ooievaar die mij brengt - staat nog steeds in de downloadmap op D: en was dus niet weg? Het is dus waarschijnlijk een restant van het downloaden. Dat gaat nu eenmaal altijd via C:.

De handleiding.

In de uitwisselmap staat een install_and_activate, een Cameyo portable,  gemaakt op een virtuele W7 64 Pro en twee programmamappen, van een 32 en een 64 bits machine. De versie van 3 januari 2022 heb ik alleen op een virtuele ThinPC, een 32-bitter, getest.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten