Zoeken in deze blog

zaterdag 9 oktober 2021

2021.10.09_3StepIcon 1.0.0

 Een krachtige pictogrammen- en afbeeldingengenerator voor mobiele en desktoptoepassingen

3StepIcon is een krachtige icoon en grafiek generator voor mobiele en desktop applicaties. Gebruik kleurverlopen, artistieke tekst en een grote verscheidenheid aan vlakke of gekleurde afbeeldingssjablonen om prachtige pictogrammen en afbeeldingen voor uw toepassingen te maken. Selecteer de vorm en kleur van de achtergrond van uw icoon, selecteer de afbeelding van uw icoon uit een voorgedefinieerde set van afbeeldings-sjablonen of kies uw eigen aangepaste afbeelding, pas de gewenste tekst toe op uw icoon en u bent klaar. Een gloednieuw icoon in slechts drie eenvoudige stappen.

Systeemeisen: Windows 7/ 8/ 10
Licentievoorwaarden: levenslang, geen commercieel gebruik, geen updates (sic)

*** een aangepaste versie van de blog van 12 juni 2021 ***.
32 Bitter. Kent geen Nederlands. Kregen we eerder op 12 juni 2021 en op12 december 20201 juni 2020, evenals op 7 december 2019. Ingepakt in Themida. Levenslange licentie. Kan wel eens handig zijn. Daarom heb ik er nu even naar gekeken. De sleutel en te gebruiken mailadres staat in de readme en deze komen bij de activatie in het register:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Day One Software\3StepIcon]
"LicenseKey"=-
"LicenseEmail"=-

Haal ik de sleutel weg, dan heb ik de trial terug. Zet ik de sleutel terug in het register, dan is het weggevertje weer geactiveerd. QED.

De trial van 10-10-2021 (is van 7 oktober 2016!) verschilt van het uitgepakte weggevertje van de dag ervoor, maar is prima te activeren met de uit de Cameyo geoogste registersleutel. QED.

Kost weinig: $4,99 excl BTW. Dus als het u bevalt, kunt u een licentie kopen en deze Roemeense éénpitter daarmee een hart onder de riem steken. We kregen al vaker wat van hem, dus lijkt hij betrouwbaar. Aan de andere kant: hij geeft het al 2 jaar weg, zonder dat hij iets heeft aangepast. Zou hij dan echt zelf de maker zijn?? Ik zat vroeger zelf in de avonduren altijd te sleutelen aan mijn programma's, ook als ik de baas had gezegd dat ik nu echt wel klaar was. 
Een nadeel: u kunt niet zomaar een bestaand icoon bewerken. Jammer.

OT: Mikiem2 attendeert ons op een handigheidje, een softwarematige variant van een stukje hardware om meerdere computers met één muis, toetsenbord en beeldscherm te bedienen. Het is van Microsoft, gratis. Ik heb op de grote werkkamer twee desktops staan. De eerste gebruik ik nu, de tweede ligt niet-aangesloten op het bureau. Met dit tool zou ik ze gelijktijdig kunnen bedienen. Het doet denken aan iets dat ik rond 1987 op een beurs zag. Daar stond Control Data met een Apple computer. Er was ook een beeldscherm dat gekoppeld was aan hun mainframe dat in Brussel stond. Je kon met de muis een bestand van het ene naar het andere beeldscherm slepen en zo kon je een bestand van het mainframe downloaden naar je eigen Apple. Heel indrukwekkend. Ze hadden wel flink aan de software van het mainframe moeten sleutelen, want die was niet gemaakt voor interactief gebruik.

In de uitwisselmap staat de install_and_activate en een Cameyo portable, gemaakt op een "nieuwe" virtuele W7 64 Pro. De oude was gecrashed en elke nieuwe virtuele machine crashte ook. Maar na kopiëren van het 25 GB-bestand dat de virtuele machine bevat, waren de problemen opgelost.

Op 9-10-2021 nogmaals de install_and-activate en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele ThinPC in de uitwisselmap gezet.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten