Zoeken in deze blog

zondag 27 december 2020

2020.12.27_AweEraser 4.2

De betrouwbare file shredder & diskettewisser

Als privégegevens eenmaal in verkeerde handen vallen, zijn de gevolgen onvoorstelbaar. AweEraser, de betrouwbare software voor het wissen van gegevens, kan u helpen uw privégegevens permanent te wissen buiten het kader van gegevensherstel vóórdat u deze doorverkoopt, schenkt, weggeeft, uitleent of weggooit.

AweEraser biedt flexibele oplossingen voor het wissen van gegevens om u te helpen bij het permanent wissen van gegevens onder verschillende situaties. Het kan niet alleen bestanden versnipperen, maar het kan ook de harde schijf wissen, vrije schijfruimte wissen en de privacy van het internet opschonen, enz.

Hier zijn de 4 belangrijkste onderdelen:
- Bestanden wissen
- Wissen van de harde schijf
- Vrije ruimte wissen
- Webbrowsers opschonen.

AweEraser biedt veilige en effectieve oplossingen voor het wissen van gegevens. Het kan de beoogde data voor 100% permanent wissen en dataherstel onmogelijk maken. Deze data wissoftware heeft geen invloed op de levensduur van uw toestel. U kunt een volledig rapport krijgen over het wissen van de gegevens wanneer het wissen is voltooid.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Systeemeisen: Windows 2000/ XP/ Vista/ 7/ 8/ 10 and Windows Server

Ken geen Nederlands. 32 Bitter. Versie 4.0 kregen we op 16 april 2020. De sleutel staat in de readme en na de activatie in het bestand Configure.dat in de programmamap:

[register]
sn=225LX-****-WWNZG

Dat duidt er op dat de programmamap bruikbaar is als semi-portable. Inderdaad.

Het heeft ook een uninstaller aan boord. Die doet het zó goed, dat Soft Installer daarna geen enkele restje meer ziet. De standaard uninstaller liet nog wel een registersleutel achter.

Toevallig had ik dit programma op 24 december nodig, dus vóór het weggeven werd. Ik gebruikte daarom de standaard cmd-opdracht clean. Ik had voor mijn jongste zoon een refurbished Windows 10 desktop gekocht en daar op zijn verzoek nog een tweede harde schijf in gezet. Ik gebruikte een 2 TB-schijf die op het eerste gezicht leeg was. Maar ik miste wel opslagruimte. Inderdaad: er stond naaast de twee lege Windows -partities ook een Linux-partitie op van tegen de 200 GB, die ik met een standaard Windows-opdracht niet kon wissen. Met clean dus wel. Je moet wel zeker van jezelf zijn, want clean vraagt niet of je zeker weet wat je doet. Daarna was de hele 2 TB-schijf leeg en kon ik die formatteren en een letter geven.

Ik betwijfel of het programma goed werkt. Ik wiste alle cookies etc ermee. Die namen  32 MB in beslag. Daarna nog eens: weer 32 MB opgeruimd. Etc, etc, .... Ik houd het maar op Wise365.

De handleiding.

In de uitwisselmap staat een install_and_activate, de programmamap en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele W7 64 Pro.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten