Zoeken in deze blog

zondag 25 juli 2021

2021.07.25_ThunderSoft Video Password Protect 4.0.0

 Bescherm uw videobestanden met een wachtwoord

Een gemakkelijk te gebruiken hulpmiddel om uw videobestanden met een wachtwoord te beschermen. Met deze software kunt u uw video's/audio/foto's coderen naar GEM-bestand of EXE-bestandsformaat, dat wordt beschermd door een wachtwoord, en geen enkele videospeler kan het afspelen zonder een wachtwoord van de ingebouwde Thundersoft GEM-speler.

Systeemeisen: Windows XP/ Vista/ 7/ 8/ 10

We kregen dit eerder op 8 maart 2020. 32 Bitter. Levenslange licentie. Chinese maker. Kent geen Nederlands. De sleutel staat in de readme. Bij de activatie moet u ook een mailadres invullen. Ik gebruikte a@b.com. De activatie staat in het register:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\GSLLC\21878]
"Registerd"=dword:00000000
"SN"=-
"EMail"=-

Toen ik de Cameyo testte, bleek die niet geactiveerd. Toen de Cameyo editor weer als administrator geopend, de Cameyo ingelezen en het origineel van bovenstaande sleutel daar ingelezen. Na opslag was de Cameyo nu wel geactiveerd. QED. En ook na de gebruikelijke opschoning van de Cameyo start die nog steeds geactiveerd op.

Bij het afspelen heeft u de gratis GEM-speler nodig, Die maakt deel uit van het weggevertje, maar uw klant, die uw versleutelde video heeft, moet die wel zelf installeren, als u de versleutelde video in GEM-formaat opslaat. U kunt ook opslaan in .exe-formaat. Dan wordt de GEM-speler ingebouwd. Ik raad dat af. Ten eerste hebben nogal wat ISP's en AV's bezwaren tegen .exe-bestanden, die als attachment worden verstuurd. Ten tweede maakt het uw bestanden onnodig groot. 

Op de weggeefsite van 8 maart vorig jaar leest u nogal wat negatief commentaar. Bijvoorbeeld omdat u alle software als administrator moet uitvoeren. Zelf zou ik de gratis GreenForce Player gebruiken. U kunt natuurlijk ook uw video's versleutelen met het gratis 7z. Maar dan heeft de ontvanger na uitpakken een open, niet-versleutelde versie van uw video. Niet erg, als u de versleuteling gebruikt tegen derden en niet tegen uw klanten. Maar wel als ook uw klanten de video alleen mogen afspelen en u de onversleutelde versie niet wilt verspreiden. 
In tegenstelling tot het weggevertje kan GreenForce Player zonder adminrechten worden geïnstalleerd en gebruikt. En voorkomt het dat er een kopie van het scherm kan worden gemaakt. De gebruiker kan natuurlijk altijd een filmpje van zijn beeldscherm maken. Dat is nooit te voorkomen.

Ik ken er zelf één toepassing voor: versleutelen van video's waarin ik laat zien hoe ik weggevertjes behandel. Zeker als die in Themida zijn ingepakt, hoeft niet de hele wereld dat te kunnen zien. Maar als ik nog jonge kinderen of kleinkinderen zou hebben, zou ik het zeker gebruiken. Toen mijn kinderen jong waren, vond niemand het erg als je een filmpje maakte van een trotse jonge moeder, die haar baby baadde. Honi soit qui mal y pense. Maar dat soort filmpjes mogen nu niet meer.

Ik ben wel een beetje ongerust dat het weggevertje alleen met adminrechten kan worden geïnstalleerd en gebruikt. Want technisch is er geen aanleiding toe. Zit er soms een Chinese spion ingebouwd, die misbruik wil maken van de toegekende adminrechten? 

In de uitwisselmap staat een install_and_activate en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele W7 64 Pro.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten