Zoeken in deze blog

zaterdag 31 juli 2021

2021.07.31_Ashampoo Snap 11

 Het beste screenshotprogramma voor Windows voor afbeeldingen en video's

Ashampoo Snap 11 is de snelste en meest flexibele oplossing om alles op uw scherm vast te leggen, te bewerken en te delen als screenshots of video's. Snelle momentopname, video-opname of technische documentatie,

Ashampoo Snap 11 heeft de tools die u nodig heeft om de klus snel en in stijl te klaren!

Systeemeisen: Windows 7/ 8/ 10

Op 28 mei 2020 kregen we versie 10. Zoals altijd krijgen we bij Ashampoo niet het nieuwste van het nieuwste. U koopt nu versie 12 voor $24,99. Versie 11 is ook nog te koop, voor dezelfde prijs. Zou ik dus nooit doen. 

Zoals altijd, kent dit programma Nederlands en is het eenvoudig te activeren, mits u een Ashampoo-account heeft met bijbehorend wachtwoord. Zowel gergn, krypteller als ik hebben een account. Bij het activeren wordt de sleutel in het register gezet:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Ashampoo\Ashampoo Snap 11\ash_inet]
"regKey"="SN******577B

Als u zich ergert aan de brede schaduwrand:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Ashampoo\Ashampoo Snap 11]
"CaptureShadowIsValid"=dword:00000000

Hoe ontdekt? Twee keer een screenshot gemaakt. De tweede keer de rand tonen uitgezet, na het maken van een screenshot via het rechtermenu: Beeldinstellingen/Toegevoegde schaduw toepassen/Toegevoegde schaduw tonen uitvinken. Van beide situaties de registersleutel 
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Ashampoo\Ashampoo Snap 11] geĆ«xporteerd en met ExamDiff.exe vergeleken. Die ziet op regel 159 bovenstaand verschil:
3->0.

Jaren geleden kocht ik een licentie van Snap 6. Ik heb het nauwelijks gebruikt, want ik vond het te moeilijk in het gebruik. Het biedt veel meer dan een gewone screenshotmaker. Ik maak screenshots van een programma dat ik aan het testen of uitproberen ben. Dan heb ik al mijn aandacht bij dat programma en wil niet worden afgeleid door te veel mogelijkheden van de screenshotmaker. Zelf gebruik ik met plezier op Windows computers Faststone Capture.

Wel vind ik het plezierig dat het teksten uit een plaatje via tekenherkenning kan omzetten in bewerkbare tekst. Dat onderdeel kent geen Nederlands, maar dat bleek bij een testje geen probleem. Want het woordenboek is pas nodig als de OCR niet 100% is.

Ashampoo komt heel vaak met speciale aanbiedingen. Vandaag zitten ze op $25 in plaats van de gebruikelijke $45. Maar het kan best dat Snap 12 binnen een halfjaar voor een tientje of nog minder te koop is. Dus als het u wat lijkt, maar u vind $25 teveel: gewoon geduldig zijn. En tot die tijd het weggevertje gebruiken.Later toegevoegd: hier wordt $15 genoemd voor een upgrade. Mikiem2 betaalde $12.




 In de uitwisselmap staat de install_and_activate en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele W7 64 Pro.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten