Zoeken in deze blog

donderdag 6 mei 2021

2021.05.06_Any Screen Recorder 9.1.9

Geavanceerde, betrouwbare en veelgebruikte schermvideo-opnamesoftware voor Windows

Any Screen Recorder is eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken schermopnameprogramma voor Windows 10/8/7/XP/Vista. Het bevat bijna alle gebruikelijke functies van bestaande video-opname programma's.

Met Any Screen Recorder kunt u bijna alles doen wat u wilt. Als u van plan bent om continue opnames te maken van HD of 3D games, desktop activiteiten op te nemen om video tutorials of video courseware te maken, video conferenties/webinars vast te leggen en op te slaan, en een aantal film clips op te nemen van online sharing video sites voor post-productie of offline playback of het opnemen van microfoon en systeem audio, dan is Any Screen Recorder uw beste keuze.

Systeemeisen: Windows XP/ Vista/ 7/ 8/ 8.1/ 10/ Server 2003/ Server 2008/ Server 2012

We kregen niet eerder iets van Any-Screen-Recorder. Daarom wilde ik er even naar kijken. Mijn eigen FS Capture bevalt me goed. De zip bevat de sleutel. Jammer dat de licentie maar een jaar geldig is. Dit soort software behoeft weinig onderhoud, dus is er geen reden voor een abonnementsmodel. Op hun site noemen het gratis en geschikt voor 30 minuten. Hun website  kent Nederlands. Maar het weggevertje spreekt alleen Engels. 32 Bitter: <Architecture>x86</Architecture>

Bij de activatie is wat vreemds aan de hand. Zoals u weet, gebruik ik het programma Discovery om te zien wat er tijdens de activatie gebeurt. Welnu, Discovery ziet niets. Pas als ik de activatie op een schone machine herhaal en Discovery pas stop na afsluiten van het geactiveerde weggevertje, vertelt Discovery mij dat de activatie in een bestand in %AppData% staat, in
 C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\AnyCaptura\Captura.json

Daar zie ik "LicCode": "HLW*****H95" staan. 

Bij elke herstart zie ik rechtsboven een sleutel staan. Dat verdwijnt nadat het weggevertje aan grote broer via http://128.14.74.89 heeft gevraagd of alles OK is. Dat IP-adres staat officieel in Californië geregistreerd, maar als ik de link aanklik, zie ik Chinese tekens. Rara, ra, hoe kan dat.

Omdat een screen recorder per definitie iets opneemt van mijn eigen PC om dat vast te leggen, heb ik er geen goed gevoel bij als de maker zo slinks doet. Het komt er bij mij dan ook niet op. Behalve misschien om op een virtuele machine wat op te nemen. Want die bestaat toch alleen virtueel, niet echt.

Bij mijn beslissing het niet te gebruiken wordt ik geholpen doordat noch de Cameyo, noch de klassiek gemaakte portable willen draaien - later toegevoegd: de klassieke portable geeft een foutmelding, maar als ik die negeer, draait hij toch wel. De Cameyo zelfs niet op de virtuele machine waarop ik hem maakte.

De gratis versie kan ik niet downloaden op de productiedesktop. Defender houdt hem tegen. Op de virtuele ThinPC wil Internet Explorer  hem ook niet hebben, maar die kan ik overtuigen. Het is niet identiek aan het weggevertje, maar het resultaat ziet er hetzelfde uit. Zonder sleutel kan ik opnamen van slechts 30 minuten maken. Te weinig om een film te kopiëren, maar lang genoeg voor instructievideo's.

Voor wie gevaarlijk wil leven: ik heb de gratis versie versleuteld gezipt - om uw AV stil te houden tijdens het downloaden - in de uitwisselmap gezet. Die is ook te activeren met de zesmaandssleutel van het weggevertje.

Zie ook het oordeel van VirusTotal

In de uitwisselmap staat een install_and_activate en een klassiek gemaakte portable. En de versleuteld gezipte gratis versie. Mijn advies: afblijven.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten