Zoeken in deze blog

dinsdag 1 juni 2021

2021.06.01_ExplorerMax 2.0.2.18

Een Chrome-achtige bestandsbeheerder voor slimme Windows-gebruikers

ExplorerMax is een efficiënte bestandsbeheerder in chroomstijl voor Windows-gebruikers, waarmee u meerdere bestanden tegelijk kunt openen en bladwijzers kunt toevoegen met slepen en neerzetten.

Uw browsegeschiedenis is ingedeeld in vier groepen (Vandaag, Gisteren, Laatste Week, Laatste Maand) om u te helpen uw werk gemakkelijk te beheren. Met ExplorerMax kunt u de gegroepeerde zoekresultaten zeer snel krijgen nadat u het trefwoord in het zoekvak hebt ingevoerd en het doelbestandstype hebt ingesteld. Het dual pane functie kunt u schakelen en interactie tussen twee tabbladen. Wat meer is, ExplorerMax kan zelfs  de kleur van Windows 10 aan uw voorkeuren aan passen. Voor meer informatie kunt u terecht op: https://www.drivethelife.com/

Systeemeisen: Windows 10/ 8.1/ 8/ 7/ Vista

We kregen dit eerder, op 12 juni 2020. Ik kijk altijd met een dubbel gevoel naar dit soort tools. Enerzijds zou het best kunnen zijn dat ze handiger werken dan het huidige Windows 10. Anderzijds is altijd de vraag of ze goed blijven werken bij de volgende update van het besturingssysteem. Als ik nog steeds baas was van een IT-afdeling, zou ik dit soort fratsen verbieden, op straffe van uitsluiting. Op de  Philips Campus in Eindhoven hadden ze een goede oplossing: als je je laptop op het lokale netwerk aansloot, ging de server je PC onderzoeken en gooide er alles af, want niet tot de Philips-standaardlaptop hoorde. Ook als je een externe adviseur was... Mijn laptop heb ik dus nooit aangesloten. De keerzijde was dat Philips mijn internetgebruik via het ingebouwde telefoniemodem moest betalen.

Toen ik het testte op een virtuele machine, ergerde ik me rot. Want de twee vensters die ik normaal open heb staan (van de install_and_activate map en van de Cameyomap), waren nu als tabs in een soort browservenster à la Chrome te zien. Daardoor kon ik de readme niet makkelijk slepend kopiëren van de ene naar de ander map. Iets wat de maker kennelijk nooit doet ...

De licentie is maar één jaar geldig, maar u mag in dat jaar wel updaten en u krijgt ondersteuning. Voor de prijs hoeft u het niet te laten: een tientje exclusief BTW.

Vraag zelf uw sleutel aan met een werkend mailadres. Ik gebruikte 33 Mail. Per IP-adres maar één sleutel aan te vragen. Gelukkig werd laatst een goed VPN weggegeven, zodat ik drie verschillende sleutels heb. 

De activatie staat in het register:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\OSTotoSoft\ExplorerMax]

"SerialNo"=-
"BoundSerialNo"=-
"ActivedDate"=-
"ExpireTime"=-
"KeyType"=-
"BoundMail_v2"=-

In de uitwisselmap staat een install_and_activate en een Cameyo portable.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten