Zoeken in deze blog

woensdag 30 juni 2021

2021.06.30_MSTech Office Home 1.3.1.20

Een gemakkelijk alternatief voor Microsoft Office: Spreadsheet, Word en PDF

MSTech Office Home is een alternatief voor MS Office, met een geavanceerde tekstverwerker, een spreadsheet editor en ook een PDF lezer. Met MSTech Word kunt u elk document (doc, docx, odt, epub, rtf) maken of bewerken, tabellen maken, afbeeldingen invoegen en ..., MSTech Spreadsheet helpt u bij het maken of wijzigen van spreadsheets en excel-bestanden.
Ook met behulp van de MSTech PDF Reader, kunt u bladeren door uw pdf-bestanden.

MSTech Word
Een alternatief voor MS Office Word, met alle hulpmiddelen die u nodig hebt om uw documenten samen te stellen.

Enkele van de functies:
1- Lettertype en Alinea Stijlen
2- Tabellen, afbeeldingen, bladwijzers, hyperlinks
3- Koptekst & Voettekst
4- Paginanummers & Inhoudsopgave
5- Pagina-indelingen (Kolom, Break, Grootte, Oriƫntatie, enz.)
6- Beoordeling & Commentaar
enz.

MSTech Spreadsheet
Met deze app, maak uw tabellen, grafieken, grafieken en berekeningen eenvoudig en gemakkelijk.

Enkele van de functies:
1- Cel Formaat & Stijlen
2- Formules en berekeningen
3- Afbeeldingen, invoegen en wijzigen van grafieken
4- Beoordeling en commentaar
5- Blad- & Werkmapbeveiliging
6- Pagina-indeling (oriƫntatie, grootte, afdrukgebied, enz.)

MSTech PDF-reader
Het is een eenvoudige app die u helpt om uw PDF-bestanden te lezen.

Enkele van de functies:
1- Ondersteuning van met wachtwoord beveiligde PDF's
2- Mogelijkheid om te zoeken in PDF's
3- Pagina's roteren
enz.

Systeemeisen: Windows 7/ 8/ 8.1/ 10 (x32/x64), .NET Framework

Op 9 december 2020 kregen we versie 1.3.0.10. Kent geen Nederlands. Geen echt alternatief voor MS Office, noch voor Softmaker Office en het gratis LibreOffice. Let op: kies bij de installatie voor options en klik uit dat het weggevertje zichzelf benoemt als eerste verantwoordelijke voor Office documenten. Tenzij u nog geen andere Office-software heeft. Iets wat iik me niet goed kan voorstellen. Bij de activatie moet u naast de sleutel uit de readme ook een mailadres invoeren: a@b.com voldoet.Na activatie kon ik de programmamap bewaren. Die blijkt bruikbaar als semi-portable. Ik zie daar het bestand
MSTechWord_AE39F16066116060F7DD5E6A19FCF1EC.lic staan. Maar ook als ik dat wis, blijkt de activatie nog actief te zijn. Wel belangrijk is het bestand wrIK.dll. Als ik dat wis, werkt het weggevertje niet meer. Er is zelfs een backup van wrIK.dll aanwezig in de vorm van wrIK.rar.

Het heeft .NET Framework nodig.

Het weggevertje zag ik een kleine twee weken geleden al aangeboden. Plotseling was het er niet meer. En aan de commentaren zie ik dat ik me niet heb vergist. Er zijn er bij die 11 dagen geleden werden geplaatst.

Ik zie niet zo gauw hoe ik een Nederlandse spellingcorrectie kan regelen. En dat is toch wel nodig, althans voor mij. Niet omdat ik niet goed zou kunnen spellen, maar omdat ik erg veel tikfouten maak ... Omdat ik, afgezien van een halfjaartje verlof in Nederland, ik alleen in het buitenland de lagere school heb bezocht, heb ik uitstekend leren spellen. Al gebruik ik teveel tussen-"s"-en.

In de uitwisselmap staat de install_and_activate, de Cameyo portable en de gezipte programmamap. Veel plezier ermee. Op mijn desktop draaien ze niet: ze starten wel op, maar daarna knallen ze eruit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten