Zoeken in deze blog

donderdag 30 december 2021

2021.12.30_TwistedBrush Paint Studio 3.03

Natuurlijke mediaschilderkunst met een intuïtieve interface

TwistedBrush Paint Studio biedt schilderen en tekenen met natuurlijke mediapenselen, zonder compromissen in het aanbieden van het beste van de TwistedBrush schilder-engine. Gepresenteerd in een interface die perfect geschikt is voor het creëren van nieuwe kunstwerken met behulp van expressieve penselen van dikke natte olieverf en vloeibare aquarelverf tot gladde oliepastels en fijne airbrushes en alles daar tussenin.

Meer dan 120 van de allerbeste natuurlijke media penselen overal verkrijgbaar in deze algemene categorieën: Acryl, Airbrushes, Basis penselen, Blenders, Houtskool en Krijt, Kleurpotloden, Gummen, Markeerstiften, Maskeer penselen, Olieverven, Oliestijlen, Paletmessen, Pastels, Potloden, Pennen, Waterverf.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Systeemeisen: Windows Vista/ 7/ 8/ 10; 500MB disk space; 1024x768 minimum display resolution; 4GB RAM (8GB or more recommended)

Licentievoorwaarden: levenslang, geen updates, geen commercieel gebruik

Een onbegrijpelijke beschrijving. Versie 2.17 van deze 32 bitter kregen we op 13 januari 2021, 28 december 2020 en op 18 mei 2020. Tijdens mijn sabbatical dus. Een uitgebreidere versie nog maar kortgeleden op 18 november 2020

In Themida ingepakt. 32 Bitter. Geen Nederlands. De sleutel staat in de readme en wordt tijdens de activatie geplaatst in het tekstbestand tbf.fil. Dat bevat de sleutel op 28 december 2020 op een wat ongebruikelijke plaats in %AppData%, in de local virtual store:

C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\Pixarra\TB Paint Studio\data\tblf.fil

Maar ook grote broer plaatste de activatie daar, in een ander bestand:
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\Pixarra\TwistedBrush\data\ske.env
 
Op 30 december 2021 staat de activatie van versie 3.03 in:
 C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Pixarra\PaintStudio\tblf.fil
 
Als u geen licentie heeft en last heeft van het watermerk, kunt u het bestand watermark_03.png vervangen door een heel klein blanco plaatje.
 
Op 30 december 2021 valt me op dat ik het programma op zowel een virtuele ThinPC als een virtuele W7 64 Pro met Ctrl-Alt-Del moet afsluiten, Anders lukt het me niet.

Ik heb geen tijd - en ook niet de handigheid - om het programma op zijn bruikbaarheid te onderzoeken. De grote broer TwistedBrush Pro Studio 23.06, die we in november 2020 kregen, draait wel in Sandboxie op de desktop, maar deze van 28 december 2020 niet. De programmamap lijkt bruikbaar als semi-portable. Daarnaast heb ik voor de liefhebber een semi-portable gemaakt.

Deze blog schrijf ik wegens tijdgebrek pas twee dagen later, op 30 december, 11:00 uur, nadat ik 90% van mijn eindejaarsadministratie heb afgerond. Ik heb het in een eigen zandbak gezet en laat het hoofdprogramma in de compatibiliteitsmode van Vista (met service pack 2) draaien. Dan gaat het goed. Ook de activatie met de sleutel uit de readme ging goed. Als ik tijd en zin heb, kan ik het dus probleemloos op de desktop testen.

In Sandboxie staat het activatiebestand tbf.fil op 30 december 2020 NIET in %AppData%, maar in de programmamap zelf. Als ik het hernoem in tbf.fil_20201230, heb ik een trial. Vervolgens de bewaarde tbf.fil van twee dagen geleden er bij gezet. Bingo: geactiveerd. QED
Op 30 december 2021 staat het bestand tbf.fil in Sandboxie Plus wel keurig in %AppData%. Wel lijkt op deze W10-desktop (een refurbished HP 6005 uit circa 2014) dat Sandboxie Plus kuren heeft: het lukt me niet een test-zandbak aan te maken en behelp me dus met de DefaultBox. Ik heb flink wat ervaring met de oude Sandboxie, maar weinig met de nieuwe Sandboxie Plus.
Gelukkig ... na updaten van Sandboxie Plus is het euvel voorbij. het lag dus dit keer niet aan mij. of toch wel ... ik ben zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de applicaties.

Voor wie de bomen in het Pixarrabos niet meer van elkaar kan onderscheiden: zie het overzicht.

In de uitwissselmap staat een install_and_activate, de programmamap en een Cameyo portable.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten