Zoeken in deze blog

woensdag 22 december 2021

2021.12.22_2021.06.15_UnHackMe 12.60

 

 
UnHackMe is oorspronkelijk gemaakt als anti-rootkit software, maar heeft nu meer mogelijkheden: scannen op "ongewenste programma's", controleren op ongewenste bestanden, gemaakt door PUPs, scannen van Windows startup, services, drivers, testen van Windows snelkoppelingen, scannen op rootkits, testen van de host bestanden en DNS instellingen, testen van alle gebruikte bestanden op Virustotal. Het programma gebruikt zijn eigen database om te detecteren wat beter van uw PC verwijderd kan worden. Het belangrijke voordeel van UnHackMe is dat u een onbekende malware kunt vinden door de informatie van UnHackMe te inspecteren.

UnHackMe elimineert verschillende soorten kwaadaardige software:

  •     Zoek omleidingen;
  •     Pop-up advertenties;
  •     Potentieel ongewenste programma's (PUP);
  •     Ongewenste processen;
  •     Vertraagd browsen;
  •     Rootkits;
  •     Trojaanse paarden;
  •     Spyware;
  •     Keyloggers.

Systeemeisen: Windows XP/ Vista/ 7/ 8/ 8.1/10 (x32/x64); 256 MB RAM; 40 MB vrije schijfruimte; compatibel met alle bekende antivirale software

Licentievoorwaarden: levenslang, geen updates, geen commercieel gebruik

Versie 12.60 kregen we op 15 juni 2021, 12.10 op 22 december 2020.  Kent Nederlands. 32 Bitter. Levenslange licentie, wat bijzonder is voor een AV, waar de maker dagelijks werk aan heeft. Maar het is ook geen echte AV. De sleutel staat in de readme en zie ik na activatie terug in het register:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Greatis\Unhackme]
"GOTD"=-

Als ik die sleutel wis, heb ik de trial terug.  Zet ik hem terug, dan is het weggevertje weer geactiveerd: QED.

OT: op 15 juni 2021 heb ik de knoop doorgehakt en de refurbished desktop voorzien van een nieuw OS. Dat niet te koop is. Het is een 90 dagen probeerversie van Windows 10 Enterprise LTSC =  Long-Term Servicing Channel. Dus geen zesmaandse updates meer. Natuurlijk wel gewone maandelijkse veiligheidsupdates. Zonder poespas: Edge zit er bijvoorbeeld niet op. Alleen de bare essentials. En wat ik er zelf opzet. Groot verschil: ik kan de desktop nu normaal uitzetten, in plaats van die de aan-uit knop 9 seconden indrukken. En hij lijkt veel sneller, maar dat heb ik niet wetenschappelijk verantwoord vastgesteld. Ik heb hem al direct gebruikt om van het weggevertje een Cameyo portable op een virtuele W7 64 Pro te maken. Na 90 dagen moet ik de trukendoos gebruiken. Of de boel gewoon weer opnieuw installeren. Zoveel werk is dat niet. 

De eerste keer verlengen lukte, de tweede niet meer. Daarom in december 2021 er maar weer "gewoon" W10 64 Pro op gezet. Een sleutel was niet nodig. En deze versie is vlot genoeg.

Op deze desktop staan wat tools in een map, waar de meeste AV's niets van moeten hebben. Dus weet de AV van Windows dat hij niet in die map mag kijken. Maar het weggevertje mist die onmisbare mogelijkheid. Vandaar dat ik hem niet ga testen op deze net heringerichte desktop. 

In de uitwisselmap staat de install_and_activate en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele W7 64 Pro.


 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten