Zoeken in deze blog

maandag 8 februari 2021

2021.02.08_Xvirus Personal Firewall Pro 4.5.0

Controleer alle actieve verbindingen en controleer welke toegang krijgen of niet

Xvirus Personal Firewall is ontworpen als een eenvoudige toepassing die de gebruiker in staat stelt om alle actieve verbindingen te controleren en te checken welke wel of geen toegang krijgen.

Xvirus Personal Firewall is een eenvoudige toepassing die vertrouwt op whitelisting en blacklisting voor het beheren van de verbindingen.

Waarom kiezen voor Xvirus Personal Firewall?
  • Ontworpen voor iedereen!
    Xvirus Personal Firewall is eenvoudig genoeg voor beginnende gebruikers en geavanceerd genoeg voor ervaren gebruikers. U kunt het gewoon installeren en vergeten of de instellingen wijzigen voor een meer aanpasbare ervaring, hoe dan ook weet u dat u veilig zult zijn.
  • Beheer de verbindingen van uw toepassingen!
    Dankzij Xvirus' Network Monitor kunt u alle details zien van de verbindingen van uw applicaties, zoals het protocol, IP en poort, status en het proces id.
  • Wees de baas!
    Met Xvirus Personal Firewall kunt u zien welke programma's op uw computer draaien. Met de eenvoudige lijst met regels kunt u bepalen welke programma's mogen draaien of geblokkeerd moeten worden.
Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Systeemeisen: Windows 7/ 8/ 10 ; .NET Framework 4.5

Dit weggevertje kregen we nog niet eerder. Geen Nederlands. 32 Bitter. De activatie zie ik terug in AppData%, in

C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Xvirus\Xvirus_Personal_Firewall._Url_15y55tynmi*******wnn2\4.5.0.0\user.config

In dat tekstbestand staat onder meer
<setting name="serial" serializeAs="String">
                <value>U8LY*******AC</value>
</setting>

Ik kon hiermee het weggevertje de dag erop installeren op een virtuele machine. QED.
Windows 10 heeft een ingebouwde firewall, maar die is niet erg mededeelzaam. Ook heb ik niet gezien dat ik daar handmatig wat in kan aanpassen.

Ik denk dat ik het op proef ga installeren op de virtuele machines, waar ik weggevertjes test. Dan kan ik zien of ze stoute of domme dingen doen. Op 9-2 heb ik het weggevertje van die dag ermee getest en ik zag geen enkele melding. Kennelijk staat het nog niet goed ingesteld. ZoneAlarm werkt direct, zonder instellingen. De gratis versie volstaat. Maar is niet zo handig voor een blogschrijver, omdat ik de bezochte IP-adressen met de hand moet overtypen: geen copy-paste faciliteit gezien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten