Zoeken in deze blog

zaterdag 19 september 2020

2020.09.19_NickWare Essential O 1.1.9

 🔆Software voor slim onderhoud van besturingssystemen

NickWare Essential O is software voor slim onderhoud van pc's en apparaten met het Windows-besturingssysteem. Het is gebaseerd op de geavanceerde ontwikkelingen en prestaties van het bedrijf op het gebied van optimalisering van besturingssystemen en gegevensbescherming, die het mogelijk maken om maximale prestaties, stabiliteit en veiligheid van de apparaten te garanderen.
.

Systeemeisen: Windows 7/ 8/ 8.1/ 10 (x32&x64), dus aardig universeel
Een nieuwe Russische aanbieder. Met slechts zes maanden gebruiksrecht op een vrij nieuwe en onbekende applicatie. Ik heb er alleen maar naar gekeken omdat het een nieuwe aanbieder betreft.

Ik raad het af dit te gebruiken, tenzij u zonder hulp van derden uw gebruikersgegevens kunt herstellen en uw PC helemaal opnieuw kunt inrichten. Niet omdat de aanbieder een Rus is, maar omdat zijn omschrijvingen weinigzeggend zijn, terwijl zijn programma bij onoordeelkundig gebruik van uw Windows machine een puinhoop kunnen maken.

Want snapt u dit:
"NickWare Essential O is software voor intelligent onderhoud van pc's en apparaten met het Windows-besturingssysteem. Het is gebaseerd op de geavanceerde ontwikkelingen en prestaties van het bedrijf op het gebied van optimalisering van besturingssystemen en gegevensbescherming, die het mogelijk maken om maximale prestaties, stabiliteit en veiligheid van de apparaten te garanderen."

Ik niet. Ik ervaar het als bluf en prietpraat.

U moet een account per mail aanvragen. Die link werkte na sluitingstijd nog steeds. Want ik had twee keer achterelkaar een tikfout gemaakt in het bedoelde wachtwoord van de install_and_activate. Daarom kon ik hem niet meer openen en moest ik na 10:00 uur op 20-9-2020 van voren af aan beginnen. (op 21-9-2020 maakte ik dezelfde tikfout in het wachtwoord bij een andere weggevertje en kon met die kennis de eerste install_and_activate openen en mijn eerder aangevraagde accounts redden).  Ik gebruikte de Tor browser en 10 Minute Mail om een paar accounts aan te maken. Elke account kan ik op twee machines gebruiken. Op mijn virtuele W7 Starter maakte ik met Discovery zowel een installer.msi als een activate.msi. Dat werkte prima, want na het opnieuw opstarten van de schone virtuele machine en het uitvoeren van installer.msi en activate.msi werd ik begroet met mijn schuilnaam. Op een andere virtuele machine was het weggevertje prima geïnstalleerd met installer.msi, maar ik was door activate.msi nog niet aangemeld. Logisch, want de activatie is hardware
gebonden.

De activatie staat trouwens op een vreemde plaats, in twee bestanden:
C:\Program Files\NWEO\cache\f2ff82d52cde68f3e70aefe62dfcc1e0
C:\Program Files\NWEO\cache\e7e6f5b1edccc64d79c607dd4f90e717

Ik snapte niet goed hoe ik het programma moest gebruiken. Misschien Help bekijken? Waar is die?????
Ik ben eigenwijs genoeg om te vinden dat het menu voor een ervaren gebruiker ook zonder helpfunctie begrijpelijk moet zijn. Omdat het programma nog erg pril is, gebruik ik het niet. WiseCare365 kregen we laatst en dat lijkt goed te werken. Ik heb het op mijn virtuele machines staan.

Wat me ook niet bevalt is de aanwezigheid van een registersleutel die ervoor zorgt dat het programma uit zichzelf gaat zoeken naar updates. Voor gekochte en gratis programma's prima, maar niet voor weggevertjes. Die mag u niet updaten. Via een .reg-bestand kan ik dit uitschakelen, maar niet via het menu. Dat is een no-go.

Op de hoofdsite zijn er nogal wat postings van mensen die Russische software niet vertrouwen. Tja. https://nickware.group/en-us/about/partnership/ bevat alleen een Russische tekst en ook bij het aanvragen van een account zag ik vaak alleen Russisch. Het kan zijn de Tor browser mij een Russisch IP-adres had gegeven, maar acht dat niet erg waarschijnlijk. Waarschijnlijk is het slordigheid van de maker.

In de uitwisselmap staat een install_and-activate en een Cameyo portable. Die heb ik wegens tijdgebrek niet getest.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten