Zoeken in deze blog

maandag 20 september 2021

2021.09.20_DoYourClone for Windows 2.6

Kloon HDD, SSD, USB-stick, geheugenkaart of ander opslagapparaat

DoYourClone voor Windows is een van de beste software voor het klonen van schijven die u kan helpen om elk type harde schijf van de ene naar de andere locatie te klonen. Het is veilig, krachtig en gebruiksvriendelijk.

Schijf upgraden
Upgrade de harde schijf van uw computer naar een krachtige SSD of een grotere schijf.

Kloongegevens
Kloon uw harde schijf, bestanden, programma's of besturingssysteem naar een andere harde schijf, SSD of extern opslagapparaat.

Maak een back-up van bestanden
Maak een volledige back-up van uw belangrijke bestanden zoals foto's, documenten, video's, e-mails, enz.

Gegevens migreren
Migreer uw database snel van de ene computer naar een ander apparaat of computer zonder dat er gegevens verloren gaan.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Systeemeisen: Windows XP/ Vista/ 7/ 8/ 8.1/ 10

Licentie: levenslang, geen updates

Dit weggevertje kregen we eerder op 15 januari 2021.. Zo te zien vandaag dezelfde versie. Kent geen Nederlands. 32 Bitter. Zoals vaker met dit soort software lijkt de programmamap bruikbaar als semi-portable. De activatie wordt in de bin-submap van de programmamap geplaatst, in het tekstbestand Configure,dat:

C:\Program Files\DoYourData\DoYourClone\bin\Configure.dat

Dat bevat de tekst
[register]
sn=LTT*****4ACZS (dit is de sleutel die in de readme staat)

Bij het maken van een portable op een schone virtuele machine heb ik met de Discovery gemaakte activate.msi dit bestand op de juiste plaats gezet. Daarmee was het weggevertje bij de eerste opstart geactiveerd. QED.

Ik moest het wel als administrator uitvoeren.

Ik heb voor mezelf een paar jaar geleden een eigen licentie gekocht van een vergelijkbaar weggevertje. Dat kan zelfs een zelf-startende schijf maken. Die maakte ik van de C-schijf van mijn productieportable en zit nu in de een paar maanden geleden gekochte refurbished desktop. Die meldt daarom ook bij de opstart dat "deze laptop is eigendom van ..." en toont mijn telefoonnummer en mailadres. Grappig om een desktop zich laptop te laten noemen. Ik moet dat nog eens editen, maar het zit diep verstopt, juist om te voorkomen dat een dief of heler dat makkelijk kan aanpassen.

Omdat de programmamap van het weggevertje op een USB-stick kan zetten, kan ik ook anderen helpen bij het maken van een kloon van hun huidige schijf. Maar ... als ik ze test, blijken de drie portables de interne schijven niet te herkennen. Ook anderen hebben die ervaring, zo las ik op de site. De gewone, geïnstalleerde versie herkent de interne schijven wel. Dus nog wel  in Sandboxie? testen op de echte portable. Helaas kan ik het daar niet installeren.

Met een USB met zelfstartende Linux is dit ook makkelijk te doen. Gratis.

Zie de uitleg van de maker. En de handleiding.

In de uitwisselmap staat een install_and_activate, een Cameyo portable, een klassieke portable en de geactiveerde programmamap.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten