Zoeken in deze blog

vrijdag 24 september 2021

2021.09.24_MouseJiggle 1.0

 MouseJiggle houdt uw PC wakker

MouseJiggle - beweegt en wiebelt uw muis geruisloos om te voorkomen dat uw computerscherm vergrendelt. Het wiebelt en beweegt de muisaanwijzer heen en weer.

Het kan worden gebruikt in machines op afstand om de muis te wiebelen en te voorkomen dat het bureaublad op afstand het scherm vergrendelt. Voorkomt dat uw scherm vergrendeld met behulp van een laag niveau force systeem wakker en zal werken met een externe Windows-machine ook met behulp van extern bureaublad.

MouseJiggle start automatisch op, waardoor het zeer eenvoudig te gebruiken en te configureren is. Het wordt geïnstalleerd in uw taakbalk, rechtsonder in uw scherm. U zult een splash afbeelding zien verschijnen.

Klik met de rechtermuisknop op het blauwe en zwarte muispictogram om de eigenschappen aan te passen.

Systeemeisen: Windows 7 SP2/ 8.1/10; .net Framework 4.5.2 & above

Licentie; levenslang, geen updates

We kregen dit nog niet eerder van Dekker Information Technologies. Kent geen Nederlands. Een 32 bitter, maar ik kreeg het niet geïnstalleerd op een virtuele ThinPC, wel op een virtuele W7 64 Pro.

Bij de activatie wordt veel geschreven, maar ik vermoed dat de activatie is vastgelegd in %AppData%, in het bestand
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\DiT\MouseJiggle.exe_Url_3elm3oums3tz3u1i5enjqbs5ctqrxz23\1.0.0.0\user.config

Als ik dit bestand naar een andere locatie sleep, het weggevertje via het menu uitzet en dan weer aanklik, krijg ik een foutmelding dat de activatie niet kon worden vastgesteld. Zet ik het bestand terug, kan is het na wat geharrewar weer geactiveerd. QED.

Activatie vereist adminrechten. 

Het doet me denken aan een contraptie die ik tijdens mijn studie zag. De wetenschappelijk medewerkers werkten via terminals. Als zij enige tijd (tien minuten?) geen enkele toets hadden aangeraakt, werden de automatisch uitgelogd uit het systeem en duurde het even vóórdat ze weer aan de slag konden. Een paar handige jongens hadden een apparaat in elkaar geknutseld dat eens in de vijf minuten op een toets drukte. Nu konden zij rustig gaan koffiedrinken: ze bleven ingelogd.

Uitleg van de maker. Zie ook de recentie op Softpedia.

Ik zal het zeker gaan installeren op een productiemachine. Want ik vind dat die alleen mag gaan slapen als ik dat wil.

In de uitwisselmap staat een install_and_activate en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele W7 64 Pro.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten