Zoeken in deze blog

dinsdag 7 september 2021

2021.09.07_Audials Radio 2021 Edition

Radiostations gemakkelijker en in hogere kwaliteit opnemen

Internet radiorecorder met 100.000 zenders tovert legaal een heleboel gratis mp3's op de harde schijf.

Radio's beluisteren en opnemen. Er zijn meer dan 100.000 internationale, nationale en zelfs regionale internet radio's uit 120 muziekcategorieën om uit te kiezen, naar te luisteren en op te nemen.

Ontvang  veel muziek als MP3. Selecteer gewoon een muziekgenre en de Audials Radio Editie vult de harde schijf met muziek, gratis! Maar het kan ook met een timer worden opgenomen als de radio speelt.

Vele gratis extra's. De grootste podcast database opgenomen in een Windows software brengt extra entertainment. De Audials Radio Edition neemt automatisch op, knipt de songs uit de streams, normaliseert het volume van het muziekstuk en slaat de muziekstukken vervolgens in perfecte muziekwinkel-kwaliteit als MP3 met alle ID3-tags en albumafbeeldingen op de harde schijf op.

Radio Genieten Zonder Reclame. Sommige radiostations laten aan het begin van de uitzending een advertentie horen. Deze zijn nu gemarkeerd met de opmerking Advertenties. Zo kunt u vervelende reclame vermijden en liever genieten van wat echt belangrijk is: de beste muziek!

Muziekbeheer met Music Universe. De Audials Radio Edition beheert uw muziekcollectie in elke grootte visueel met het muziek universum op uw PC's, clouds en mobiele apparaten. U kunt uw muziekcollectie herschikken zoals u dat wilt. Met 500.000 opnamen van uitvoerenden  kunt u door uw muziekcollectie bladeren in het muziekuniversum.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Systeemeisen: Windows 7/8/10

We kregen dit eerder op 27 januari 2021. Er is geen sleutel nodig, maar u moet zich wel aanmelden met naam, mailadres en een wachtwoord kiezen. Voor de zekerheid gebruikte ik een 33Mailadres. Op 27-1-2021 kregen we een downloader. Die installeert zo nodig .NET. Op 7-9-2021 kregen we een grote installer: bijna 100 MB. 32 Bitter, kent geen Nederlands. Het programma werkt goed, althans als je een populaire smaak hebt. Ik heb nu Always Elvis Radio opstaan. Die zendt in 256 MP3 uit. Beter dan mijn oren kunnen horen. Op een virtuele machine vond ik de kwaliteit wat tegenvallen. Maar nu ik het op de refurbished desktop heb gezet, ben ik best tevreden. Ik heb wel een set goede speakers, met een woofer. Die kocht ik vele jaren geleden, als onderdeel van een dure Windows 98 computer.

 Het installeert ongevraagd Microsoft Edge WebView2 Runtime en tot wel drie versies van Microsoft Visual C++. Als het eerste niet lukt, bijvoorbeeld omdat er geen Edge op de machine staat, krijg je het advies het eerste programma alsnog op je computer te zetten.

De activatie staat deels in het register:

[HKEY_USERS\S-1-5-21-2218643106-3291816493-969445361-1001\Software\RapidSolution\RadioEdition_2021\Common]
"LoginUsername"=-
"LoginPasswordEncKey"=-
"LoginPasswordEnc"=-
"UserFirstName"=-
"UserLastName"=-

Maar als ik deze subsleutels wis, lijkt het nog steeds geactiveerd.

Ik ben nog op zoek naar klassieke en koormuziek in 256 mp3 kwaliteit. Tot nu toe alleen 128 kbps. Wel gevonden: Akademie für alte Musik S Prank Teleman en Hi Online Classic Radio. Beide 320 kbps. Beter bestaat niet.

In de uitwisselmap staat een install_and_activate en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele ThinPC. De Cameyo portable, die ik op 27-1-2021 op een virtuele W7 Starter maakte, was zo groot, dat 7z die niet kon comprimeren. Te weinig vrije schijfruimte. Bij de test bleek die de favorieten te zien die ik op een andere machine had aangemaakt. Als ik die zou verspreiden, kan de gebruiker niet zijn eigen favorieten aanmaken, want die zou ik er kunnen afgooien en de mijne weer terugzetten. Daarom heb ik een eigen gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten