Zoeken in deze blog

maandag 12 april 2021

2021.04.12_1Password Families

 De eenvoudigste manier om sterke wachtwoorden op te slaan en te gebruiken

1Password is 's werelds meest geliefde wachtwoordmanager. 1Password is de eenvoudigste manier om sterke wachtwoorden op te slaan en te gebruiken. Log in op sites en vul formulieren veilig in met een enkele klik met cross-apparaat compatibiliteit. 1Password wordt ook vertrouwd door meer dan 75.000 bedrijven om hun bedrijf te beveiligen en hun gegevens te beschermen.

Let op: het download archief bevat alleen een leesmij bestand. Het registratieproces wordt beschreven in het leesmij-bestand

Systeemeisen: Mac: macOS High Sierra 10.13 or later; Windows: Windows 10 or later and Microsoft .NET 4.7.2 or later; Android and iOS: Android 5 and iOS 12.2 or later.

Een nieuwe aanbieder. Geen Nederlands? Maar een halfjaartje om het programma te leren kennen en daarna €5 per maand betalen? En dat terwijl Sticky Password Premium na wat zoeken voor een levenslange licentie $29,99 vraagt. En een prima werkende iOS-versie heeft, zodat ik ook onderweg al mijn wachtwoorden en notities bij me heb. 

U moet zelf een toegang aanvragen. Ik gebruikte een 10 Minute Mailadres, zodat ik niet gespamd zal worden. U kunt daarna een Emergency Kit downloaden. Dat is een pdf met een reddingssleutel, ingeval u uw sleutel zou kwijtraken. Dat is dus tegelijk een enorm gat in de beveiliging, want iemand anders die toegang heeft tot uw PC, kan zo bij uw wachtwoorden komen. Nu weten mensen van mijn leeftijd dat zij dankbaar moeten azijn voor elke dag, maar er mee moeten rekenen, dat vandaag hun laatste zou kunnen zijn. Je nabestaanden moeten wel bij de wachtwoorden van een aantal banken kunnen komen, want het duurt een tijdje voordat uw bank hen toegang geeft. U moet daarvoor eerst een papier overleggen, afkomstig van een notaris, waaruit blijkt dat u recht van executele heeft.

Ik ga het zelf niet uitproberen, want ik ben tevreden met mijn Sticky Password Premium.

Wel lees ik: Your family gets 1 GB of encrypted storage for documents, which you can share and access securely from anywhere. Dus als ik nog geen DropBox zou hebben, is de $5 per maand heel betaalbaar. En als ik het voor mezelf gebruik, betaal ik maar $2,99 per maand, exclusief BTW. Dus op de valreep toch maar voor mezelf een account aangemaakt.

Mikiem2 schrijft zinnige dingen.

In de uitwisselmap staat een activate and emergency kit. Veel plezier.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten