Zoeken in deze blog

zaterdag 24 april 2021

2021.04.24_Ashampoo WinOptimizer 2021

 PC cleaner voor een sneller, slanker en veiliger Windows

Ashampoo WinOptimizer 2021 is een aanpasbare Windows reiniger en versneller. U beslist welke toepassingen en diensten automatisch worden uitgevoerd met Windows. Dit helpt u geheugen vrij te maken en opstarttijden te versnellen. Privacybescherming is een andere focus van het programma, met de mogelijkheid om telemetrie en gegevensverzameling aanzienlijk te beperken.

Ashampoo WinOptimizer 2021 bevat een totaal van 23 modules om Windows systemen te stimuleren en aan te passen. Het programma analyseert ook uw OS en hardware, wist of versleutelt gegevens en helpt met bestandsherstel. De nieuwste editie beschikt over up-to-date cleaners en bevat voor het eerst Internet Tuner voor geoptimaliseerde netwerkinstellingen. Versie 2021 bevat nu ook Disk Doctor om de gezondheid van de harde schijf te beoordelen.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Systeemeisen: Windows 7/ 8/ 8.1/ 10

Versie 16 kregen we op 29 februari 2020. Kent Nederlands. 32 Bittter. Levenslange licentie. Aan het einde van de installatie kunt u uw sleutel aanvragen. Als u net als ik een eigen Ashampoo-account heeft, kunt u het bijbehorende mailadres en wachtwoord invullen. De activatie staat in het register:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Ashampoo\Ashampoo WinOptimizer 2021\ash_inet]
"regKey"=-

Dus niet zoals gebruikelijk bij de gebruiker, maar bij de machine. Als die sleutel ontbreekt, kunt u bij de opstart uw mailadres en sleutel ingeven en zo nodig een eigen account aanvragen.

Dit soort software kan uw machine volkomen verzieken, als u een foutje maakt. Gebruik het dus alleen als u er zeker van bent dat u in zo'n geval zelf uw computer weer tot leven kunt brengen. Of een reddende engel kent. Zo werd ik donderdag genoemd toen ik de laptop van een bevriende kerk weer aan de praat kreeg. Maar 's-avonds was hij weer verziekt en wel heel goed, waarschijnlijk omdat updates van Dell en Windows elkaar niet kunnen uitstaan. Nu was het ernstiger, want het terugzetten van een vorige snapshot bleef malen. Na tig keer proberen kon ik via de veilige mode de machine na een dagje intensive care uiteindelijk weer aan het draaien brengen. Toen vond ik pas mijn aanduiding verdiend. Ik heb wel de Dell updatesoftware er af gsloopt.

Ik zal het weggevertje dus eerst goed testen op virtuele machines, vóórdat ik er een productiemachine aan bloot durf te stellen.

Ashampoo is enerzijds een spammer, maar anderzijds een van mijn favorieten. Ik heb al tig licenties van ze, zowel gratis (weggevertje en andere) als gekocht. Soms heb ik spijt: hun backup-programma heb ik nog niet goed aan het draaien.

In de uitwisselmap staat een install_and_activate en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele ThinPC. In tegenstelling tot normaal mag die "buiten spelen", "out of the sandbox". Want daar is het bij zo'n programma juist om te doen.



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten