Zoeken in deze blog

vrijdag 16 april 2021

2021.04.16_Seed4.Me VPN 2021 (Win, Mac, Android, iPhone and TV)

Ontgrendel websites en blijf anoniem online

Seed4Me VPN is een lichtgewicht beveiligingsapp waarmee u websites kunt ontgrendelen en anoniem online kunt blijven.

Belangrijkste kenmerken:

  • - één account voor ALLES: iPhone, iPad, Windows, Mac, Android, Android TV (linux? chromebook?)
  • - Onbeperkt: apparaten, snelheid, bandbreedte
  • - Deblokkeer websites en diensten
  • - Verberg uw IP
  • - Verberg uw verkeer voor hackers & internetprovider

Extra functies:

  • - Militaire graad encryptie (128 bits AES)
  • - 40+ VPN locaties
  • - Verbinden in één klik
  • - Automatisch opnieuw verbinden
  • - 24/7 klantenondersteuning (we spreken Engels, Arabisch, Russisch, Frans, Chinees, Italiaans, Portugees)

Ondersteuning:

  • Als u vragen of problemen heeft, neem dan contact op met support@seed4.me
  • Voor iOS & Android: open Seed4Me App, veeg eenmaal naar links en druk op de SUPPORT knop.

NB: Volg de activeringsinstructies in het readme-bestand. Ze zijn verschillend voor nieuwe gebruikers en degenen die al geregistreerd zijn.

Nieuwe gebruikers krijgen één jaar gratis VPN ($36); + Zij kunnen 6 maanden voucher code krijgen.
Oude gebruikers krijgen 6 maanden gratis VPN ($20).
NB: !!!Gelieve om de voucher code te krijgen dezelfde browser te gebruiken waar u de aanbieding heeft gedownload!!!

Systeemeisen: Windows Vista/ 7/ 8 /8.1 /10 (x32/x64); Mac OS (de site van de maker noemt ook Linux)

Op 24 mei 2020 kregen we versie 1.0.64, vandaag 1.0.68. 32 Bitter, kent geen Nederlands. De eerste downloadzip bevat alleen een readme met downloadlinks met een kortingsbon (denk aan het Russische vaccin in HOOFDLETTERS), de tweede download bevat die kortingsbon niet meer, maar wel installers voor Windows en Mac. Ik gebruikte de eerste en installeerde die zonder me te registreren als gebruiker. Dat werkt prima. Ik heb dus geen account aangemaakt. Dat is pas nodig als ik over een jaar een betaalde dienst ga afnemen.

Het doet wat het moet doen. Met een Engels IP-adres en een vinkje bij Enable Shadow Mode - Bypass Internet censorship in the networks with heavily restricted access (klik op het Hamburgermenu= drie horizontale streepjes linksboven: zie plaatje hieronder) kon ik met de iPlayer van BBC opgeslagen BBC programma's ophalen. Zoals de allereerste aflevering van een spannende politieserie rond foute politieagenten - Line of Duty - en een herdenkingsprogramma over Prins Philip downloaden en bekijken. Dat kon ik vroeger met ProXPN, totdat de BBC dat blokkeerde.

De snelheid is aanvaardbaar. Met Speedtest kreeg ik via een Engels IP-adres een ping van 27 msec, 21 Mbps download en 12 Mbps upload.

Toen hij uit stond, gaf mijn Nederlandse provider een ping van 17 msec, 81 Mbps download (het is druk tijdens de test op vrijdagavond, normaal haal ik 100 Mbps), en 30 Mbps upload.

Ik moest Seed4Me via Pro Lasso uitschakelen voordat ik de tweede test kon doen.

Als derde test heb ik Seed4Me een Nederlands IP adres laten gebruiken. Nu kreeg ik een ping van 21 msec, een download van 27 Mbps en een upload van 26.5 Mbps. Dat is voldoende om een Jamulus server te draaien met een verborgen IP adres. Maar daarvoor moet ik Seed4 wel op een Linux machine zetten. Daar draait Jamulus beter dan onder Windows.

Als ik het de dag erop op mijn nieuwe desktop zet, zie ik dat ik het daar tot 17 april 2022 kan gebruiken. Dus een dagje gewonnen. Anders gezegd: de gratis looptijd gaat in op de dag van de installatie. Dat zou kunnen betekenen dat als ik het over een jaar met Soft Organizer alle sporen verwijder en het dan weer installeer, ik weer een jaar vooruit kan. Enzovoort? Ik kan niet wachten om het te testen ... helaas. Na verwijderen en weer installeren werkt het draaien zonder gebruikersnaam niet meer.👿😨😭
Als ik het op installeer op een virtuele W7 Starter op deze desktop, draait het wel zonder registratie en kan ik het tot 16 april volgend jaar gebruiken. Wie dat snapt, mag het zeggen. Misschien dat ze stiekem wat gegevens van deze hardware hebben opgeslagen?

Na drie dagen komt de helpdesk met de oplossing: "They advised me to open the folder %LocalAppData%\Seed4Me and erase its contents.
That did the trick. It works now."

Als ik op de virtuele machine zeg dat ik een Oostenrijks IP-adres wil, gaat dat goed. https://www.iplocation.net/ip-lookup laat zien dat ik in Wenen zit. Maar de desktop staat volgens dezelfde site nog steeds in Nederland. Dat had ik ook wel verwacht.

De Cameyo draaide alleen op de machine waarop ik hem maakte. Een VPN moet echt in de onderste lagen van het OS werken en is daarom niet bedoeld om als namaak-portable te draaien.

De kosten voor een driejarig contract zijn redelijk. Recensies zijn gunstig, maar het is niet de beste VPN die beschikbaar is. Het is me onduidelijk hoe ik onderliggende instellingen kan wijzigen. Misschien moet ik C:\Program Files\Seed4.Me VPN\driver\OemVista.inf aanpassen.

Na het maken van een account kan ik de app op mijn iPhone nieuwe leven inblazen. Wel even naar links vegen op het startscherm, dan kan ik mijn mailadres en wachtwoord intikken. 

Ze zijn royaal: "You can share the account with family too, but don't share it publicly, on forums, etc."


De versleutelde links voor Windows en iPhone/iPad:
nUbrM0trW4mHopSANw/+CfNpum6tHudCJHE/idBG4rSggjIcHHPNHEwHQJQ47/Ys37wi4sOyZnSCX+8XcnWRA/XNFTWDqIiXj+GjWTr7G6qeWWVy3VhCJ3vwnBk6UJsJeiCiNRpJrPKAVFmwbGqg5nAYVWaXy/zjhq9lQl6HzcuaPFtE4D6+6BJZLSyph0T2

In de uitwisselmap staan beide install_and_activates en twee Cameyo portables: 32 en 64 bit.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten