Zoeken in deze blog

donderdag 26 augustus 2021

2021.08.26_Batch Picture Protector 6.10

 Foto's en kunstwerken voorzien van watermerken met tekst, logo's enz.

Wilt u weten hoe u foto's kunt watermerken met een transparant watermerk? Batch Picture Protector is de juiste oplossing voor u. Het kan foto's en kunstwerken watermerken door visuele watermerken toe te voegen die tekst, illustraties en logo's kunnen combineren. Deze watermerksoftware is zeer nuttig voor ontwerpers, kunstenaars die kunstwerken naar klanten sturen voor evaluatie. Degenen die foto's op internet publiceren kunnen ook copyright foto's met behulp van deze watermerk maker plaatsen. Door deze software te gebruiken, kunnen digitale foto's effectief tegen illegaal gebruik worden beschermd. Dit foto watermerkhulpprogramma plaatst zichtbare watermerken die niet kunnen worden verwijderd.

Systeemeisen: Windows 7/ 8/ 10
Licentie: zes maanden

Versie 6.7 kregen we op 27 juni 2019, versie 6.6 kregen we op 6 april 2017. Dus is de zesmaands licentieduur veel te weinig. Anders gezegd: als u niet zonder kunt, bent u wel verplicht een licentie te kopen. Of freeware gebruiken.

De uitgang pt1 van de installer zorgt ervoor dat u bij het begin van de installatie een link krijgt om uw sleutel aan te vragen. U heeft een werkend mailadres nodig, maar iedereen krijgt dezelfde sleutel: BPP****VH. Daarom haal ik zelf na ontvangst van de sleutel die extensie weg. 

De activatie komt in het register:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\softorbits\PicWatermark]
"partnerCode"=-
"partnerName"=-
"Key"=-
"partnerCompaignInfo"=-"

Als ik deze subsleutels weghaal, heb ik de trial terug. Voeg ik ze weer toe, dan is het weggevertje geactiveerd: QED.

Ik kon probleemloos op een virtuele ThinPC (gestripte W7 32, zoals die in kassa's draait) een Cameyo portable aanmaken.

Ik ben geen fotograaf. Dus is het weggevertje aan mij niet besteed. Ik maak en bewerk wel screenshots met FastStone Capture en maak dan ook teksten op de screenshot als toelichting. Die zijn lastig te verwijderen, want dat tast ook de achtergrond van de screenshot aan. Er worden hier regelmatig weggevertjes aangeboden, die het omgekeerde van de van het snoepje van de dag doen: die wissen watermerken.


OT: ik ben sinds 20 augustus 2021 aan het experimenteren met een Insider versie van Windows 11. Hier kunt u het ophalen. En de nieuwste.  Zodra die er zou zijn. Op drie van mijn W10 machines draait versie 160 virtueel als een zonnetje. Maar op twee afgeschreven oudere machines kan ik het niet in het echt installeren. De UI is veel mooier dan van W10, althans als je de UI van veel Linux versies en van Apple iOS mooi vindt. Er is geen Startknop meer, maar een vierkant in het midden van het scherm met de meest gebruikte programma's en instellingen. Activatie is geen enkele probleem, als je toevallig nog een ongebruikte of niet meer gebruikte W7 sleutel hebt. Bijvoorbeeld zoals die op de sticker van afgedankte W7 machines staat. Of de oude Home sleutel van een machine, die je naar Professional hebt opgewaardeerd.
Afgezien van een enkel detail en de UI heb ik nog geen fundamentele verschillen met W10 ontdekt.
Misschien maak ik wel een posting hier met mijn ervaringen en bevindingen. 

In de uitwisselmap staat een install_and_activate en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele ThinPC.

PS: ik moet hoog nodig eens met de stofkam door de uitwisselmap, om weggevertjes te verwijderen waarvan de licentie is verlopen, of waarvan er al een nieuwe versie van staat.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten