Zoeken in deze blog

donderdag 18 maart 2021

2021.03.18_Liquid Studio 2.17

 Ontwerpen van afzonderlijke figuren met vloeibare verf

Liquid Studio is een programma dat is ontwikkeld uit TwistedBrush Pro Studio, maar met de nadruk op het maken van individuele objecten die u in andere Pro Studio of andere kunstsoftware zou kunnen gebruiken en met een eenvoudigere, gestroomlijnde interface.

Met de vloeibare verven kunt u uw objecten modelleren en vormen en ze dan schilderen met de bijgeleverde penselen met als resultaat scherpe lijnen zoals u die in illustratiesoftware zou kunnen zien, maar zonder de noodzaak om iets te maskeren. U kunt zelfs doorgaan met het vormgeven van uw objecten nadat ze zijn geschilderd.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Systeemeisen: Windows Vista/ 7/ 8/ 10; 500MB disk space; 1024x768 minimum display resolution; 4GB RAM (8GB or more recommended)

Versie 2.17 kregen we op 4 september 2020. 32 bitter, kent geen Nederlands. Ingepakt in Themida. Een beetje vreemd: de trial is versie 3.03, die al in mei 2020 beschikbaar was. Elders op het net zag ik de officiĆ«le trial van versie 2.17 op de site van de aanbieder staan: die is identiek aan het uitgepakte weggevertje.  Als u problemen heeft met Themida, kunt u beter de officiĆ«le trial van verzie 2.17 ophalen.

De activatie staat in het tekstbestand tblf.fil. Dat bevat de sleutel uit de readme. Ik zag dat op twee plaatsen:

C:\Program Files\Pixarra\TB Liquid Studio\data\tblf.fil
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\Pixarra\TB Liquid Studio\data\tblf.fil

Wel wat raars: de Cameyo was bij eerste opstart toch nog niet geactiveerd. Bij het editen heb ik toen tblf.fil toegevoegd en daarna was de Cameyo portable wel bruikbaar. Maar ik kan me herinneren dat deze maker dit vaker doet.

Ik ben geen kliederaar, dus is dit weggevertje niet aan mij besteed. Komt vast omdat ik nooit de kleuterschool, noch de bewaarschool heb bezocht. Als kind was ik lief en daarom wilde mijn niet-werkende moeder mij graag om haar heen hebben. 

In de uitwisselmap staat de install_and_activate en een Cameyo portable, gemaakt op een virtuele ThinPC.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten