Zoeken in deze blog

woensdag 31 maart 2021

2021.03.31_Batch Word Replace Professional 5.6

Tekst en opmaak vervangen in Word-documenten, PDF's en tekstbestanden

Vervangen, invoegen van nieuwe inhoud, verwijderen van bestaande tekst, wijzigen van tekststijl en opmaak in duizenden Word-en tekstdocumenten in bulk.

Sla resultaten op en converteer tussen verschillende documentformaten: DOCX, DOC, PDF, ODT, RTF, WPD, TXT, XPS, HTML, en andere. Als u bepaalde zinnen wilt vervangen of de tekststijl en opmaak in 100-en van documenten wilt wijzigen, meerdere documenten in bulk wilt converteren van het ene formaat naar het andere, dan is Batch Docs iets voor u

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Systeemeisen: Windows XP/ 7/ 8/ 10 (x32/x64)

Een vergelijkbaar programma, Batch Word Replace Standard 5.6, kregen we op 20 februari 2017. Kent geen Nederlands. Ingepakt in Themida. Geen sleutel nodig. Het uitpakken van Themida liep niet helemaal goed, maar de installer vond ik wel terug in %temp%. Gebruikt .NET Framework v.2.0.50727. De programmamap lijkt bruikbaar als semi-portable. De Cameyo portable doet het ook.

Uit zichzelf wil het weggevertje zich elke dertig dagen automatisch updaten. Die mogelijkheid kunt u via het menu uitvinken. Wat u aanpast, wordt vastgelegd in het tekstbestand user.config. Dat vindt u in %appdata%, ofwel in

C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\BinaryMark\BatchDocs_Path_4nvb5****azjz\5.6.0.10\user.config

Na aanpassing staat daar ondermeer

<setting name="UpdateCheckIntervalDays" serializeAs="String">
            <value>30</value>
            </setting>
  <setting name="UpdateCheck" serializeAs="String">
                <value>False</value>
            </setting>

 U ziet dat ik 30 niet heb aangepast, alleen het zoeken naar updaten uitgevinkt.

Het commentaar uit 2017 maakt me niet blij. Veel van mijn adviesrapporten leken qua opzet wel op elkaar, maar toch niet zó, dat ik door alleen de naam van de opdrachtgever, projectnaam en -nummer en datum ze kon genereren met dit tool. En ik heb maar één meisje liefdesbrieven geschreven, zodat het ook daarvoor niet van nut zou zijn geweest. Die brieven waren trouwens handgeschreven. In de jaren zestig moest de PC nog worden uitgevonden en mainframes en minicomputers hadden nog geen tekstverwerkers. Zij schreef mij trouwens veel vaker dan ik haar en ik heb haar brieven nog allemaal. Met andere woorden: ik ga het niet gebruiken.

Mikiem2 heeft onderzocht wat er bij de installatie precies gebeurt. Ik heb niet gecheckt over dat klopt met de inhoud van de Cameyo.

De Belastingdienst kan het wel goed benutten. Ze kunnen namen en dergelijke vervangen door **** of de inktkleur plaatselijk wit maken (die wit-truc heb ik zelf vaak gebruikt) en zo het aflakken uitsparen, als ze gedupeerden stukken uit hun dossier moeten geven...

In de uitwisselmap staat een installer, programmamap en Cameyo portable.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten