Zoeken in deze blog

woensdag 10 november 2021

2021.11.10_abylon KEYSAFE 20.60.2

Gemakkelijk te gebruiken wachtwoordmanager voor uw wachtwoorden en inloggegevens

 

De wachtwoordmanager abylon KEYSAFE slaat de volledige logingegevens en andere informatie op in een sterk versleutelde database. Nadat het hoofdwachtwoord is ingevoerd of de hardwaresleutel is ingestoken, zijn alle opgeslagen wachtwoorden en inloggegevens toegankelijk.

Zonder dit wachtwoord of de hardwaresleutel blijven de gegevens versleuteld en is toegang niet mogelijk. Andere belangrijke functies zijn de geïntegreerde wachtwoordgenerator en de automatische overdracht van aanmeldingsgegevens (Single Sign-On: uitgeschakeld in de nieuwste versie)

Systeemeisen:  Windows XP/ Vista/ 7/ 8/ 8.1/ 10/ 11 (x32/x64)

Licentievoorwaarden: levenslang, geen updates, geen commercieel gebruik

 We kregen dit eerder op 17 augustus 2009. Kent geen Nederlands. vc_redist.exe wordt meegeleverd: de installer van Visual C++ 2015. Het maakt een versleutelde kluis aan. Dat kan ook met de gratis versie van SafeHouse Explorer of de eveneens gratis SafeHouse Personal Edition van PC Dynamics. Zelf heb ik de betaalde versie. Maar daar moet u dan nog zelf een databaseprogramma in zetten.

Mijn wachtwoorden sla ik op in Sticky Password Premium, dat regelmatig te koop is voor €30. 

Het is in Themida ingepakt. Niet gelijk aan de trial. In de readme een link om de sleutel aan te vragen. Ze vragen uw mailadres, maar zijn gelukkig met a@b.com en dan kunt u "uw" sleutel uit de browser oogsten.

Het leek alsof de activatie in het register staat:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\abylon\KEYSAFE\SAFESSO]
"MPWCH"=""

maar ik denk dat dat niet klopt. Want als ik die subsleutel vewijder, houd ik een geactiveerd programma. Ik maakte met Discovery een activate.msi die wat meer heeft afgevangen:

New and Modified Files
C:\Windows\SATReg.ini

New and Modified Registry Keys and Values

HKEY_USERS\S-1-5-21-88366600-2320818443-1346857981-1000\Software\abylon\KEYSAFE
    FWAD1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\abylon\KEYSAFE
    FWAD1
HKEY_USERS\S-1-5-21-88366600-2320818443-1346857981-1000\Software\abylon\KEYSAFE\SAFESSO
    MPWCH
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\abylon\KEYSAFE\SAFESSO
    MPWCH

 In SATReg.ini staat een tekst:

[apm]
chk=31
reg=3**0
val=6E*****64
ver=32*****32
tim=37****30
enc=*A 

Als ik SATReg.ini weghaal, heb ik wel een trial.

Met activate.msi kon ik het weggevertje op een schone virtuele machine activeren: QED.

U kunt vanuit het geïnstalleerde programma een portable maken voor een USB-stick. Dat is praktisch.

Ik vind het maar onhandig in gebruik in vergelijking met Sticky Pssword Premium. Veel plezier met de Cameyo. Die staat in de uitwisselmap, samen met een install_and_activate.


 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten